Sådan finder du det rigtige webbureau til din virksomhed

Der er masser af kompetente webbureauer i Danmark, men det er ikke alle, der matcher dine ambitioner. Se her, hvordan du vælger rigtigt.

Når du skal have en ny hjemmeside eller webshop, er der mange tanker, du skal gøre dig. Først og fremmest skal du beslutte dig for, om du selv vil opsætte den eller hyre et webbureau til at varetage opgaven.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger, men har du ikke forstand på at bygge hjemmesider eller konverteringsoptimering, er det en dum idé at lade sig lokke af de mange gratis løsninger, der findes.

Vælg et webbureau, der matcher dine ambitioner og forstår din virksomheds vision. Se her, hvad du skal være opmærksom på.

#1: Beslut dig for, hvad du vil have

Det er vigtigt, at du har besluttet dig for, hvad det er, du ønsker, før du kontakter et bureau. Det kan naturligvis være svært, hvis du er fuldstændigt på bar bund. Er det tilfældet, kan du undersøge lidt om forskellige muligheder på nettet. Det vrimler med lærerige og brugbare artikler, så det er bare om at komme i gang.

Nogle af de ting, du bør overveje, er:

  • Hvilken platform skal jeg vælge?
  • Hvilket design ønsker jeg?
  • Hvad er det primære mål med min hjemmeside?
  • Hvordan skal hjemmesiden markedsføres?
  • Skal jeg selv kunne vedligeholde min hjemmeside

Der er adskillige andre emner, der er relevante at være forberedt på, men kan du svare på ovenstående spørgsmål er du godt på vej. Brug svarene som en form for kravspecifikation, når du kontakter dit potentielle webbureau, så du giver så meget information som muligt til at starte med.

#2: Se på webbureauets tidligere arbejde

Når du har udvalgt dig nogle webbureauer, bør du undersøge, hvad de har lavet tidligere. Alle bureauer, der er værd at arbejde med, har en reference-side, hvor du kan se eksempler på tidligere arbejde.

Jo mere detaljeret et portefølje de har, jo bedre er det for dig. Mange bureauer skriver eksempelvis om de mål, kunden har opnået i forbindelse med lanceringen af deres nye hjemmeside.

Al information, du kan finde, er relevant i forhold til, hvem du bør vælge. Dem, der har opnået de bedste resultater, er som regel dem, der er dygtigst til det, de laver. Hvorfor skulle man ikke skilte med det, hvis man har opnået gode resultater?

Er du i tvivl, kan du altid forsøge at kontakte bureauets kunder, så du kan tage en snak med dem omkring deres oplevelser med samarbejdet. Er tilbagemeldingerne positive, er der ingen alarmklokker, der blinker.

#3: Følg din mavefornemmelse

Når du har fulgt ovenstående råd, bør du bruge din mavefornemmelse. Er der nogle bureauer, du har kontaktet, der virker for ivrige? Typisk kan du fornemme, om de rent faktisk ønsker at hjælpe dig, eller om de bare er ude efter at gøre en god forretning.

Hvis du har en dårlig mavefornemmelse omkring et webbureau, bør du følge den og lade være med at indlede et samarbejde. Typisk holder din mavefornemmelse stik. Det er trods alt mennesker af kød og blod, du skal samarbejde med, så du skal kunne holde ud at kunne snakke med dem.

God fornøjelse med at vælge dit næste webbureau!

,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *