Dette indlæg er sponsoreret.
Efteråret byder på mange gode ting. Udover de normale hyggelige indendørs aktiviteter som varm kakao og nybagte boller, så er Black Friday også en vigtig del af efteråret. Og med Black Friday kommer også Black Week. For hvem vil ikke gerne have en hel uge med gode tilbud i stedet for blot én fredag?
Optakten til den store Black Friday
Men som dansk erhvervsdrivende, hvordan kommer man så bedst igennem Black Week? Først er det godt at vide hvad Black Week er og heldigvis er det ikke noget kompliceret. Helt enkelt betyder det blot at man har udvidet perioden med tilbud fra kun at gælde Black Friday, til at tilbuddene er gældende i en hel uge.
Dette er en fordel for dig som erhvervsdrivende. For i og med at dine kunder har mulighed for at handle dine gode tilbud en hel uge, så vil flere nå at gøre det. Nogle gange kan det nemlig være svært for dine kunder at få fri på Black Friday og derfor går de glip af gode køb og du går glip af indtjeningen.
Hvordan vil du organisere Black Week?
En god måde hvorpå danske erhvervsdrivende kan komme godt igennem Black Week er ved at have forberedt sig godt. For at skille sig ud i mængden af butikker, bør man nøje have planlagt hvilke tilbud denne uge skal byde på. Tænk også på om disse tilbud skal vare hele ugen, også fredag, eller om du vil have forskellige en dags tilbud.
Ved at vælge at have flere slags tilbud, der kun varer en enkelt eller to dage, sørger du for at fange dine kunders og potentielle nye kunders opmærksomhed. De bliver nødt til at holde øje med hvad dagens tilbud er, så de ikke går glip af noget godt. Er du heldig vil dette føre til flere køb.
Derudover virker det som en slags optrapning til den helt store shoppedage i slutningen af Black Week, nemlig Black Friday. Her vil du selvfølgelig vælge at give de bedste tilbud.
Planlægningen skal starte tidligt
Noget af det gode forarbejde du skal gøre, er blandt andet at finde ud af hvilke slags produkter dine kunder kunne tænke sig at se på tilbud. Det kan du både gøre ud fra en vurdering af hvad I sælger mest, men hvis du er aktiv på sociale medier, så kan du også vælge at involvere dine kunder i denne proces. Du kan nemlig helt simpelt spørge dem hvad de godt kunne tænke sig at se af tilbud i løbet af Black Week. Hele denne proces tager tid og det er derfor vigtigt at man starter god tid med at planlægge sine tilbud.
Noget andet der er vigtigt at planlægge, er din reklamering af denne uge. For at Black Week er en succes, bliver dine kunder nødt til at være opmærksomme på at du vil holde den. Sørg derfor for at omtale ugen på forhånd gennem dine sociale medier, på din hjemmeside og i din butik, hvis du har en fysisk en af slagsen.