Dette indlæg er sponsoreret.
Det kan være en rigtig god ide at investere som virksomhed i marketing på TikTok – hvis man altså er ude efter det yngre segment af samfundet. Læs med her for at se hvorfor det kan være en genial ide at lave mere marketing på TikTok, hvis man som virksomhed gerne vil have flere unge kunder. Læs også om hvordan du sørger for at din marketing kampagne bliver rigtig god. Det tager kun et par minutter at læse denne artikel.
Har du en ung målgruppe?
Det er ikke alle virksomheder, hvor det giver mening at have fokus på marketing på TikTok. Det kommer nemlig meget an på, hvilken målgruppe du gerne vil ramme med dine services eller produkter. Og hvis det netop er det unge segment, så kan det være en god ide at have mere fokus på de sociale medier.
Der er en hel del unge mennesker, som bruger væsentligt med tid på TikTok og lignende sociale medier. Det er derfor også det helt oplagte sted, hvor man skal lede efter dem henne. Det er nemlig her, hvor de også vil have størst sandsynlighed for at falde over dine produkter.
Det er derimod ikke det værd at investere i marketing på TikTok, hvis man gerne vil have fat i et lidt ældre segment. Der skal nok være nogle enkelte individer her og der fra det ældre segment, som befinder sig på TikTok. Men det er så langt fra alle og det kan derfor bedre betale sig at fokusere på andre marketingsveje.
Få en professionel til at gøre det for dig
Hvis du gerne vil i gang med at lave marketing på TikTok og lignende sociale medier, så er det også vigtigt at det bliver gjort ordentligt. Ellers kan det meget hurtigt virke en anelse malplaceret og som om, du prøver at være ’ung med de unge’. Det kan lynhurtigt mærkes af de unge, hvis du prøver at tale deres sprog uden succes.
Der findes faktisk en del mennesker efterhånden, som har forstand på hvordan man laver marketing på TikTok. Derfor har du også nogle forskellige muligheder at vælge imellem. Det er en god ide at tage en snak med alle disse forskellige individer, som du har mulighed for at hyre. Tag en snak med dem om præcis hvordan de vil køre din kampagne på TikTok og se, hvorvidt du personligt også kan lide den.